Jeżeli chcemy dotrzeć do klienta z naszym produktem, musimy zainwestować w reklamę. Najskuteczniejsza jest reklama w mediach, która z racji ogromnej liczby odbiorców przynosi oczekiwane efekty. Jest ona może najdroższą formą reklamowania się, jednak nie ma co ukrywać, że najskuteczniejszą. Bardzo ważne jest aby stworzyć odpowiedni plan przeprowadzenia kampanii reklamowej. Jeśli chcemy uzyskać określony efekt, musimy z góry zaplanować każdy szczegół naszej formy reklamy. Przede wszystkim należy się poważnie zastanowić nad tym, w jaki sektor klientów chcemy ‘uderzyć’ i czym się ta dana grupa odbiorców charakteryzuje. Dzięki takiej wiedzy będziemy mogli bardziej wyselekcjonować naszą ofertę i sprawić iż będzie ona bardziej wyspecjalizowana, a co za tym idzie bardziej atrakcyjna dla nabywcy. Znajomość rynku odbiorców jest dla firmy produkcyjnej czy też usługowej bardzo ważna. To ona decyduje o tym jak produkt powinien wyglądać, ile może kosztować i w jaki sposób zostanie opakowany i przedstawiony klientowi aby ten mógł się na niego skusić i wrócić po więcej. Efektem dobrze zaplanowanej i przeprowadzonej reklamy nie jest to, że klient kupi nasz produkt, celem znacznie wyższym reklamy jest to, że klient kupi produkt, ale wróci po następny i będzie już zawsze wracał, a przynajmniej takie jest założenie, że będzie wracał.