Reklama w mediach potrafi być bardzo efektywna, jednak źle zaplanowana potrafi przynieść wielkie szkody. Pewna firma produkcyjna zatrudniła nową firmę marketingową ze stolicy. Zapłaciła im bardzo dużą kwotę zaliczki i przez trzy kolejne miesiące specjaliści od marketingu tworzyli dla swojego klienta profesjonalną wizję reklamy. Po upłynięciu tych trzech miesięcy doszło do spotkania zarządu firmy produkcyjnej z trzema przedstawicielami studia reklamowego. Pomysły, które przedstawili członkom rady nadzorczej niebywale ich zdumiały i w pierwszym momencie wręcz wywołały oburzenie. Jednak specjaliści od marketingu szybko uspokoili swoich klientów, przyznając ze reklama rzeczywiście jest nieco ryzykowna ale tego typu rozwiązania są właśnie w tym momencie najbardziej efektywne. Zarząd długo obradował ale w końcu przyznał, że pomysł ma coś w sobie i postanowił zaryzykować i wypuścić reklamę na światło dzienne. Pech chciał, że zbiegło się to z nieciekawymi wydarzeniami politycznymi co spowodowało, że treści zawarte w reklamie mocno uderzały do panującej sytuacji w kraju i nie były pozytywnie przyjmowane. Firma produkcyjna musiała wystosować odpowiednie przeprosiny do społeczeństw i jeszcze długo przepraszać za swoje ‘grzechy’. Tak więc reklama w tym przypadku nie przyniosła oczekiwanego skutku ani klientowi ani osobom, które ją wymyśliły (studio reklamowe musiał wypłacić odszkodowanie swojemu klientowi).