Akcja propagująca przedsiębiorczość

Akcja propagująca przedsiębiorczość

Narodowy Bank Polski znany jest z organizowania i finansowania wielu akcji, mających na celu propagowanie wśród dzieci i młodzieży prawidłowej postawy w zakresie oszczędzania, inwestowania czy odkładania funduszy na później. Ostatnią taką inicjatywą było działanie propagujące i rozpowszechniające wśród dzieci i młodzieży grę na giełdzie papierów wartościowych. W liceach przebieg tej akcji polegał na zorganizowaniu wirtualnej gry, polegającej na inwestowaniu na parkiecie. Jedynie pieniądze były wirtualne, ale zasady, notowania akcji i wysokości opłat odpowiadały jak najbardziej prawdzie. Po upływie roku ogłoszono zwycięzców, którym udało się zarobić ponad dwadzieścia procent zysku. Jest to świetny wynik, nawet wśród prawdziwych graczy. Zwycięska drużyna dostała na wyposażenie klasy pieniądze w wysokości zarobionej sumy na wirtualnej giełdzie. Dzieci młodsze uczestniczyły w wielu konkursach, polegających na przykład na malowaniu prac o tematyce oszczędzania czy inwestowania. Celem tych wszystkich działań jest uczenie dzieci od najmłodszych lat, jak należy później się zachowywać w prawdziwym życiu. Dzięki temu może następne pokolenie będzie miało już wyuczone pewne zachowania czy postawy, co pozwoli im uniknąć wielu rozczarowań czy kłopotów finansowych. W przyszłym roku hasłem przewodnim ma być oszczędzanie na emeryturę, co ma spopularyzować indywidualne konta emerytalne w naszym kraju.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Comments

comments

You can leave a response, or trackback from your own site.